Reflektion

Jag tyckte det var riktigt svårt att fotografera siffror. Jag föredrog att fotografera bokstäverna A-Ö. Jag kände att det var svårare att få tag på siffrorna. Bokstäver har vi överallt, men siffrorna var desto svårare att hitta. Ibland fann jag siffror, men dessa var inte i lämplig storlek att kunna fotografera.

Jag fick träna på att använda kameran, eftersom det var mycket zooma och fota ifrån konstiga avstånd och vinklar.

Koppling till läroplanen

Jag kopplar detta till vad skolverket (2011,s.21) vill att elever i årskurs 4-6 i ämnet bild ska kunna under bildframställning. Här ska de träna fotografering och redigering i datorprogram. Genom att fota bokstäver och siffror får eleverna träna sig att använda kameran och även redigeria bilderna sedan.

 

Använda detta i min framtida verksamhet

Jag kan tänka mig och använda denna uppgift i framtiden som en introduktionsuppgift i fotografering. Det är ett roligt sätt för barn att se sig omkring i sin närmiljö när de letar efter dessa siffror och bokstäver.